Las Manos del Salvador

I

Onze handen
houden de ander
zacht
troostend
vast.

Jouw hand
rust zo fijn
vertrouwd
in de mijne –

Rust van
zo mooi, zo mijn,
en het was toch
eigenlijk best
fijn heh…

Ja, lieve Johan.

II

Een laatste lijstje
in korte zinnen
geformuleerde
opdrachten
aan mij
meegegeven

gaan zometeen
jouw zeer
sterke leven
overleven.

Ik luister
vol liefde,
en zo glimlach
ik ook
naar jou,

want ik ga
sterk zijn
en me
groot houden –

nog heel even.

Jouw broze
handvol
liefdevolle
kwalificaties

rusten nu verder
als zegen op
al mijn toekomst,
al mijn prestaties.

Dankjewel,
lieve Johan.

III

Een laatste
houden van,
samen.

Ik ook van jou.

Nog een streling
over zachte huid en
door breekbaar haar –

het is goed
het is echt goed –
komt goed met mij –
ga jij nu maar.

Een allerlaatst
vasthouden van

jouw hand in
mijn hand

Dag, lieve Johan.

Daar
ga je
dan.

Geef een reactie

